Selasa, 17 November 2009

Perbuatan "crazy"ku

Akhir tibanya hari itu, hari yang paling istimewa bagiku. Demi hari ini, saya dan tiga orang rakanku telahpun bersungguh-sungguh menjalankan latihan. Semua latihan itu adalah memenatkan tetapi kami tetapi semua usaha kami adalah berboloi jika aktiviti yang 'crazy' itu berjaya.

Setelah kami memakai mask dan dilengkapkan dengan senjata-senjata, kami bergerak ke dalam bank dengan pergerakkan yang pantas. " Nyawa atau wang?"saya jerit dan mula menembak sesuka hati. Adakah saya salah tembak orang? Saya tidak tahu dan saya takkan peduli akan mereka.

Semua pengnjung baring di atas lantai, muka menghadap lantai. Rakanku menuju ke kaunter dan mengarah pekerja supaya menhisi beg besar yang kami bawa dengan wang. Dia tidak dapat buat apa-apa kecuali dengar arahan kami.

Tiba-tiba, dua pegawai sekuriti yang bodoh berlari ke dalam bank dengan membawa senjata mereka. Dengan cepatnya, saya mengacukan pistolku ke arah mereka dan tembak mereka. Peluru tembak terus ke dalam kepala mereka dan mereka terus mati di situ.

Kami terus masuk ke dalam kereta sebaik sahaja misi kami selesai di mana seorang daripada rakanku menunggu kami di dalamnya. Saya membuka beg berisi wang itu. WAH!!! Bnyaknya wang! Saya tidak pernah melihat sebanyak itu sepanjang hayat saya. Mungkin kehidupan saya terlalu miskin semenjak saya dilahirkan sehinggalah hari ini. Selama 16 TAHUN! Alangkah baiknya saya dapat memiliki semua wang itu--sediri...Tunggu...hasrat saya dapat ditunaikan jika mereka...lenyap diari dunia ini.

Saya mengeluarkan pistol saya secara senyap ketika mereka sibuk mengira wang di tepi jalan selepas matikan enjin. "BANG! BANG! BANG!" Ketiga-tiga mereka mati di hadapan saya. Salah satu daripada mereka macam menatap ke arah saya. Saya buang mayat-mayat itu di situ dan meneruskan perjalanan saya.

Tidak lama kemudian, saya terdengar bunyi siren. Polis mula menenbak ke arah saya. Takkan saya mengalah begitu sahaja. Saya pun mengambil pistolku dan menembak ke arah mereka tetapi sudahpun lewat kerana tayar keretaku telahpun ditembak dan saya tidak dapat mengawal pergerakkan kenderaanku.

Dengan cepatnya, saya lompat dari kereta. Saya sempat mengambil yang berisi wang itu. Nasib tidak menyelebihi saya. Saya berjaya diberkas oleh musuhku-polis sebaik sahaja keluar dari kereta.

Sekarang, saya berada dalam lokap bersama-sama dengan banduan lain. Hukuman matiku akan dilaksanakan pada keesokkan hari--kerana merompak dan membunuh 5 orang termasuk 3 orang rakanku.

4 ulasan:

  1. Hello Eternal,
    Bagus, kerana tidak membiarkan blog yang anda bina ini sepi tanpa karya yang begitu mengagumkan. Teruskan penulisan.

    BalasPadam
  2. eh? bukankah ini "Robbery" esei??
    awak "translate"kah??

    BalasPadam
  3. Perompak itu tentu kesal atas perbuatannya, kan?

    BalasPadam
  4. memang ini esei "robbery" yang saya tulis dalam bahasa inggeris. saya rasa esei ini menarik lalu tulis semula dalam bahasa melayu.

    BalasPadam